Как протича обучението по компютърни науки?

ЧПГИКН-Частна Професионална Гимназия по Информатика и Компютърни Науки

Основната идея на тази професионална гимназия е да консолидира енергията и да създаде среда не само за учениците, които ще учат тук, но и за всички деца, които обичат технологиите. Гимназията е едно място, където ученици и преподаватели с еднакви интереси могат да се съберат, за да обменят опит и идеи.

Повече теория или повече практика ще има в учебния процес?

До X клас има повече теоретични знания с малко практика, защото това е период на общообразователните предмети, с интензивно изучаване на английски език. От края на X клас, в XI и XII клас, в програмата има много практика и работа по реални проекти. Това ще подготви ученицита да влязат добре ориентирани в IT бизнеса.

Базата, в която се помещава гимназията, е основно реновирана. Разполага с голям двор и модерно оборудване.

На всички желаещи казваме, че след VII клас децата, които се поддават на влияние от близки и от съученици, трябва да помислят сами дали обичат да се занимават с технологии. Важно е поне в началото да избереш направление, което ти е интересно. Защото ако едно дете не обича да се занимава с технологии, но го привлича самото училище, то няма да бъде функционално обучено. То ще натрупа определен обем от знания, но те няма да му служат на по-късен етап. Затова казваме на седмокласниците, че ако обичат да програмират, ако обичат технологиите, то Гимназията по информатика и компютърни науки е точното място за тях след седми клас.

Как децата и техните родители ще разберат дали гимназията е за тях, ако те от малки обичат да играят на електронни игри, но електронната игра няма нищо общо с
програмирането?

Децата, които обичат да се занимават с технологии, не играят и не са потребители. Те искат да стигнат по-далеч. Много често развалят устройствата, разглобяват ги, променят техните настройки, четат новостите в технологиите. Това са децата, които искат да учат в нашата гимназия. Трябва да правят разлика между игра на компютър и писане на код, което също става на компютъра.

Има много безплатни сайтове, където могат сами да опитат да програмират и да видят дали им е интересно, или не. Ако някъде се е преподавало програмиране и те са участвали в тези часове, вече знаят какво е да се занимаваш с технологии. В България в IT сектора работят най-много жени в сравнение с другите европейски държави. Смятам, че много момичета се интересуват от технологии, въпреки че не го афишират толкова, колкото момчетата. Затова при нас броят на момчетата и на момичетата ще бъде колкото е във всяка
друга гимназия в Пловдив. Идеята на това училище е да се опитаме да привлечем освен ученици от Пловдив и такива от Пловдивска област.

Когато учениците завършат гимназията, какво могат да работят?

Ще направим всичко възможно тези ученици да получат международно сертифициране в направление „IT“, тоест те да имат признат извън страната ни документ за всички езици, които са учили в часовете по програмиране.

Те ще завършат с диплома „Програмист“ и това ги прави кандидати за предпочитаните сега работни места. Това им дава възможност да кандидатстват за работа веднага.

Напишете коментар